Relaties en Relatiebeheer


Relaties

Bij relaties kun je je relatiebeheer voeren. Hier kun je informatie kwijt over al je relaties waarmee je te maken hebt bij het voeren van je onderneming. Of het nu je klanten, cliënten, patiënten, leerlingen, of noem maar op zijn. Hier voer je in wie of wat ze zijn, met de informatie de je nodig hebt.

Door te klikken op het plusje kun je een nieuwe relatie aanmaken en toevoegen. Er wordt automatisch een relatienummer aan deze relatie gekoppeld. De NAW gegevens die je hier invoert komen dan ook op de factuur naar deze relatie te staan, zo voldoet je factuur aan de eisen die de belastingdienst aan een zakelijke facturen stelt.

Zo kun je eenvoudig projecten toevoegen aan je relaties en uren schrijven op deze projecten. En daarna uiteraard ook facturen sturen naar deze relaties. Voor het versturen van zakelijke facturen is het verplicht om voor je klanten de NAW gegevens in te voeren. Als je deze hier hebt ingevoerd bij je relaties komen ze automatisch op je factuur te staan als je de betreffende relatie selecteert.

Zijn het interne projecten, zoals eerder beschreven bij projecten, dan ben jij de relatie. Je kunt je eigen gegevens dan ook invoeren. Maar een factuur sturen hoeft dan uiteraard niet!

Als je jouw relatiebeheer goed op orde hebt scheelt je dit enorm in tijd bij het registreren en bijhouden van jouw uren. Het maken van je facturen is dan ook eenvoudig, net zoals het bijhouden van de betaalde facturen. Zo houd je meer tijd over voor de taken en zaken waar jouw bedrijf echt om draait!