Eenvoudig online factureren met maxi admin

Als ZZP’er en ondernemer is het handig om een urenregistratie bij te houden. Deels voor de belastingdienst, maar daarnaast natuurlijk ook voor je klanten. De urenregistratie heeft meerdere doelen, maar brengt normaal gesproken ook veel werk met zich mee. Toch is het van belang om alles op een degelijke manier bij te houden. Daarnaast wil je ook je facturen meteen kunnen versturen naar je klant. Door onze functie ‘online factureren’ in maxi admin is dit werk een stuk sneller, eenvoudiger en praktischer!

eenvoudig online factureren

Uren

Als ondernemer of freelancer dien je je uren bij te houden voor de belastingdienst. Wanneer je begint als ZZP’er heb je in de eerste jaren recht op ondernemersaftrek, hier hangt echter wel een bepaald urencriterium aan. Dit urencriterium bedraagt 1225 uren per jaar, waarbij met rekent per kalenderjaar.  Hierbij gaat het niet alleen om facturabele uren, maar ook om je non-facturabele uren, zoals bijvoorbeeld het bijhouden van je administratie. Met maxi admin is de urenregistratie zo ingedeeld dat je gemakkelijk al je gemaakte uren kan bijhouden.

Facturen

Naast dat je je uren wilt bijhouden, is het handig om je uitgaande en inkomende facturen bij te houden. Wanneer je dit consequent doet heb je inzicht in je inkomsten, uitgaven en daardoor ook je ook je netto winst. Maxi admin geeft dit weer in een overzichtelijke grafiek. Door je uitgaande facturen te registreren in maxi admin heb je altijd snel een overzicht bij de hand die weergeeft, welke facturen betaald zijn en welke nog moeten betalen. Daarnaast is het mogelijk om je facturen per klant te selecteren. Zo is het gemakkelijk te zien wat een bepaalde klant jou de afgelopen tijd heeft opgeleverd. Online en altijd al je facturen bij de hand.

Factuur opmaak

Bij facturen opmaken komt meer kijken dan eerst gedacht. Zo moet je factuur aan bepaalde wettelijke voorschriften voldoen om rechtsgeldig te zijn.  In maxi admin is dit echter geen probleem. Wanneer je je facturen aanmaakt in maxi admin is het niet mogelijk fouten te maken en wordt automatisch je ‘incl. BTW’ of ‘exl. BTW’ bedrag berekend. Wanneer je je factuur hebt aangemaakt kan je deze meteen downloaden in “PDF” om te versturen naar je klant. Zo heb je geen dubbel werk van je administratie en je factuur opmaak. Bij maxi admin is het dan ook mogelijk je eigen logo te uploaden om deze toe te voegen aan je factuur. Zo heb je altijd een professionele uitstraling en je facturen op orde.